marți, 6 august 2013

Ati opta pentru servicii de consultanta imobiliara?

E o varianta demna de luat in calcul in anumite situatii, de catre anumite persoane. Ma refer aici la cei care pot aloca mai multe resurse financiare intr-o astfel de ecuatie, indiferent daca discutam de vanzari, cumparari, inchirieri imobile, spatii comerciale, terenuri sau orice altceva care poate fi incadrat in acest domeniu. Evident, ma gandesc la tipul de client cu un venit peste medie, cu un program destul de incarcat, program care nu-i permite sa bata drumurile cat ii ziua de lunga. Iar chestiile astea chiar sunt mari consumatoare de timp si o spun doar din punctul de vedere al unui chirias cu state vechi, fara masina personala, dependent de programul mijloacelor de transport in comun. Ca o paranteza.. Imi aduc aminte ca ori de cate ori sunam proprietarul apartamentului pe care eram interesat sa-l inchiriez, in momentul in care ajungeam la capitolul intalnire la fata locului, eram intrebat ceva in genul: "- Veniti cu masina?" Pffff! O fi avut legatura cu locurile de parcare? Nu am avut niciodata curiozitatea sa intreb de ce mi se cere aceasta informatie. Am inchis paranteza.

Salvarea vine de multe ori de la ceea ce scriam in titlu: firme de consultanta imobiliara sau, daca preferati varianta mai uzuala, agentii imobiliare. De la cele mai simple servicii si pana la imobiliare premium, aceste mini uzine de anunturi si oferte, prin oameni specializati, amabili, etc., etc., pun la dispozitia "vanatorilor" de metri patrati, un meniu din care pot extrage doar ceea ce se potriveste cu gusturile si bugetul lor. Contra cost sau, in cazul in care Luna e in conjunctie cu Jupiter si norocul va face cu ochiul, cu 0% comision in situatia  ofertelor speciale (am gasit aceasta mentiune pe premiumimobiliare.ro).

Trebuie sa precizez, pe final, faptul ca si eu am apelat la un astfel de serviciu, desi s-a intamplat in urma cu mai bine de cinci ani. O "aroganta" financiara pe care mi-am permis-o la acea vreme si care a meritat fiecare eurocent investit, chiar daca a fost vorba doar de inchirierea unei garsoniere confort I in Cluj-Napoca. O perioada interesanta si extrem de profitabila pentru cei care activau in sectorul imobiliar.

Asadar, ce parere aveti despre modul cum a evoluat acest domeniu si cat de dispusi ati fi sa va lasati la mana unui consilier imobiliar? Cum vi se par comisioanele practicate pe piata autohtona?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu