miercuri, 15 aprilie 2015

Să dăm editurii ce-i al editurii (I)


-Mă, bade, ia spune tu ... ce faci toată ziua?
-Păi, mă scol la 5, rânesc la vaci, vin și rad o pălincă ...
-Măi, bade, uite, ca să arătăm că țăranul român este cultivat, în loc de „rad o pălincă”, spui și dumneata „citesc o carte”.
-No, bine atunci! Dimineața mă scol la 5, rânesc la vaci și vin și citesc o carte. După-amiază fac io ce fac, mai citesc o carte. Asta până mă întâlnesc cu prietenii și mergem cu toții la bibliotecă și citim acolo la cărți până seara, când vin muierile să ne ia.
Mai în glumă, mai în serios trebuie să recunosc faptul că la capitolul cărți citite/an sunt deficitar. Nu știu care e situația la voi, însă la mine, deși există intenția, ea nu se prea materializează. Motivele au fost bine scoase în evidență de către unele platforme de sondaje online, interesate de acest subiect. Cu vârsta (anumite perioade din viața unui om), timpul e o cantitate mai greu de gestionat. Mă bucur și sunt recunoscător pentru anii în care am reușit să parcurg operele unor mari scriitori ai literaturii universale.

Să nu credeți că sunt codaș. Nu! A devenit doar un lux pe care mi-l permit din când în când. Dacă am pierdut teren în ceea ce privește cantitatea (mult într-un timp cât mai scurt, presat și de programa școlară stufoasă - epoca de aur a acestui actual hobby), am câștigat, în prezent, la secțiunea calitate. Orele petrecute în compania selectă a unei cărți pot fi cea mai relaxantă parte a unei zile.

Ieșind din zona mea de confort, îmi îndrept atenția spre ceea ce oferă cei interesați financiar de acest domeniu - editurile. Cât de bine acoperă ele toate domeniile de interes? Cât de vizibile sunt ele prin activitatea lor din online, dar și din cea offline?

 Dacă la început nu acordam o foarte mare importanță acestui aspect (eram mulțumit dacă găseam cartea pe rafturile bibliotecii, ce să mai ridic pretenții legate de cine a scos-o pe piață!), cu trecerea anilor am devenit.. nițel selectiv! Și mai bine informat în ceea ce privește coperta și primele pagini, grație accesului la internet.

Înainte de a răspunde mai pe larg întrebărilor de mai sus, într-un articol viitor, vă invit să numiți, făcând apel mai mult la memoria voastră decât la ceea ce oferă motoarele de căutare, câteva edituri. Primele care vă vin în minte, inclusiv edituri creștine..

play


2 comentarii: