luni, 2 octombrie 2017

Ilsc ajută cursantul să pună în practică teoria

Am cercetat indelung modul defectuos de predare a limbilor straine in scoli. Se insista pe teorie si este minimalizat exercitiul practic de comunicare, de aceea dupa 5-6 ani de studiu, absolventul nu poate comunica in engleza sau franceza, desi o invata din clasa a II-a sau de la gradinita. Clisee de tipul” daca in subordonata verbul este la trecut, in principala nu avem voie sa utilizam…” m-au adus la exasperare, de aceea la fel de sceptica am fost cand o prietena buna mi-a prezentat cu entuziasm ilsc.ro, organizator cu experienta bogata de cursuri de limbi straine concretizate in rezultatele remarcabile ale cursantilor la examene si in procesul de comunicare cu nativi englezi, germani, francezi, italieni.


„- Vino cu mine sa vezi, m-a implorat ea! Nu ai nimic de pierdut, dimpotriva, vei recupera tot ce nu ai inteles sau invatat la timp.”


Am dorit sa-i vorbesc de regulile acelea memorate pe care le aplicam in doua, trei exemple si atat. Aveam oroare de norme fiindca profesorul nu tinea cont de nimic cand nu le stiam, imi punea un 2 mare cat manualul si ma umilea in fata clasei.

De fiecare data cand pronuntam gresit imi spunea ceva legat de capul meu sec, fara sa inteleaga ca imi era greu sa ma adaptez rapid unui sistem fonetic strain.

Ea mi-a privit cu atentie fata incruntata si a spus razand:

”- Si tu ai facut franceza cu “Cap sec” nu? Aici nimeni nu ar indrazni sa se poarte cu tine la fel. Daca as fi avut profesori ca acestia din clasa a II-a, acum franceza si engleza nu ar fi mai avut secrete pentru mine! In primul rand ca la inceput dai testare si ve fi distribuita in grupa potrivita. Apoi esti tratata cu toata deferenta si se ocupa de tine la fiecare curs, fiindca grupele sunt mici. Metodele te captiveaza si stimuleaza, didactica nu se bazeaza pe reproducere si pe memorarea teoriei, ci este axata pe comunicare practica. Manualele sunt bine alese, filmuletele si inregistrarile sunt urmate de repetarile noastre. M-au facut sa ma indragostesc de limbile straine, desi au fost materii pe care le-am detestat in scoala.”


Nici nu a terminat bine de vorbit cu mine ca i-a sunat telefonul. Erau partenerii din Franta si aveau nevoie de un raport semestrial de activitate a firmei. Le-a raspuns intr-o franceza impecabila cu accente corecte, nazalizari specifice si ritmul alert de rostire a frazei specific nativilor. Ochii mei se facusera mari cat cepele de mirare. Acum realizam cum profesorii de la Ilsc.ro o ajutasera sa treaca elegant de la teorie la practica. “Daca la telefon vorbeste asa de fluent, dar in sedinte sau fata in fata cu interlocutorul?”

Eram convinsa ca trebuie sa ma duc cu ea la cursuri, cand am avut a doua revelatie. Telefonul a sunat din nou. De data acesta a facut rezervarea la hotel intr-o engleza impecabila. Au stabilit sa mearga de Craciun la Viena.

” - As fi putut sa comunic si in germana, dar daca mi s-au adresat in engleza…”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu